|
|
The myth of feminine beauty in victorian british novels |
Vineri, 08 Februarie 2013 20:03 |
THE MYTH OF FEMININE BEAUTY
IN VICTORIAN BRITISH NOVELS
Profesor Ştefănescu Adriana
Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
I chose to study the Victorian novels because I considered them the beginners in breaking the ideology of beautiful married women. In order to achieve some relevant data in this field, I considered that the most appropriate authors for this were Charlotte Bronte, Thomas Hardy and Charles Dickens. While Jane was presented as unattractive in appearance, Tess represents the type of beautiful women that suffered great injustice because they possessed this charm. Tess develops herself from an innocent girl to a woman who discovers that her strong point is not her beauty but her delighting pure spirit.
It seems ironic that in a period of victories for the feminine writers, the ordinary people still believed that beauty is the main characteristic of a woman’s powers. The eighteenth century brought into marriage concepts such as Rousseau’s “wife-farm” principle—the idea that a man chooses a significantly younger child-bride, mentoring and molding her into the woman he needs. Oppressive social conventions prevented young men from getting to know a young woman’s mind, personality or character. As a result matches were reduced to mere physicality—a choice of appearance. But by the end of the century the ideal of marriage moved to the companionate ideal, which opted for an equal partnership. That ideal was based on the conception that marriage was based on personal happiness, hence should be founded on compatibility and love. This gradual shift of marriage ideals and its effect upon marriageable women is reflected in nineteenth-century novels.
When women are allowed to become whole as a person, they are able to be equal partners, ready for companionate love. This gives plain women opportunity to come to
terms with what life has to offer them, to overcome their feelings of physical inferiority. During the Victorian era women began to demand a higher formal education and much deserved respect from society. All these representative feminine characters emphasized the idea that indeed, there is no such thing" as beauty”, and they discredited the myth that women are physically attractive. Beauty comes from the interior and it should be explored more extensively, as it still influences our culture today.
Bibliography:
1. Castle, Gregory, 2007. The Blackwell Guide to Literary Theory. Los Angeles: Blackwell Publishing Ltd.
2. Chase, Karen, 1984. Eros and Psyche: The Representation of Personality in Charlotte Brontë, Charles Dickens, and George Eliot. London: Rouledge.
Articole asemanatoare mai vechi:
|
|
Ordin privind organizarea si desfasurarea probelor specifice
sustinute de elevii sectiilor bilingve francofone
in vederea obtinerii mentiunii speciale "sectie bilingva francofona"
pe diploma de bacalaureat
Afla Ordinul 5720 din 10 septembrie... Read more
EVOLUȚIA GEOMETRIE DIFERENȚIALE ÎN ROMÂNIA
Prof. Popa Crina Diana
Școala Gimnazială Hășmaș, jud. Arad
Geometria diferențială este o ramură a matematicii, care îmbină geometria... Read more
TRATAREA DIFERENŢIATĂ A ELEVILOR ÎN CADRUL LECȚIILOR LA CICLUL PRIMAR
Prof. înv. primar Olariu Marineta
Școala Gimnazială "Prof. Gheorghe Dumitreasa", Girov
Rezumat: Învăţământul diferenţiat vizează adaptarea activităţii de învăţare îndeosebi sub raportul conţinutului,... Read more
STUDIU- O EDUCAŢIE DE CALITATE PRIN INOVAȚIE ȘI DIVERSIFICARE
înv. Marc Aurica
Școala Gimnazială Cîmpeni
"Viitorul unei naţiuni este hotărât de modul în care aceasta îşi pregăteşte tineretul", afirma încă... Read more
EXPERIENŢA INTERACTIVĂ eLEARNING
Prof. Gabriela Gorgan
Şcoala Gimnaziala Petriş, Bistriţa – Năsăud
Educaţia în secolul XXI presupune elaborarea unor evaluări bazate pe standarde şi obiective în corelaţie cu competenţele cheie ale secolului, cu... Read more
S-a modificat
calendarul examenului de bacalaureat
Proba D de evaluare a competenţelor digitale va începe pe 10 iunie, cu 3 zile mai devreme decât era planificat.
Ministerul Educaţiei a luat această... Read more
CONSILIEREA - ACTIVITATE DE FORMARE A ELEVULUI
Profesor Maxim Elisabeta
Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 2 Botosani
Schimbãrile care s-au produs la nivelul societãtii în general au determinat aparitia unor tendinte noi în... Read more
FIŞA CADRU A POSTULUI - CADRU DIDACTIC
ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
(educatoare, învăţători, profesori pentru învăţământ preşcolar/primar, profesor)
În temeiul Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul contractului individual... Read more
DEZVOLTAREA SOCIO-EMOȚIONALĂ
Prof. înv. primar Almaș Andreea-Ioana
Liceul de Artă „Ioan Sima” Zalău
Obiectivul primordial al adulţilor care se ocupă de creşterea, îngrijirea şi educarea copiilor este dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale.… CUNOAŞTEREA COPILULUI, PREMISA
PENTRU O CORECTĂ TRATARE INDIVIDUALĂ DIFERENŢIATĂ
Institutor Mihaela CUCU
Şcoala cu clasele I-VIII, Peretu, jud. Teleorman
A cunoaşte un elev înseamnă a descifra notele dominante ale personalităţii sale, a înţelege…
STIMULAREA gustului pentru lecturǎ lA ŞCOLARUL MIC
prof. înv. primar Marşeu Rodica Lavinia
Colegiul Tehnic Ion Mincu, Timişoara
Cu toatǎ amploarea pe care au luat-o mijloacele audio-vizuale în…
Metodologia cadru privind mobilitatea personalului didactic
in anul scolar 2013-2014 modificata si completata
Vezi ordinul pentru modificarea şi completarea Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar…
ModalităȚi de stimulare a inteligenȚei lingvistice
Benchea Claudia
Colegiul Tehnic ,,Anghel Saligny” – Bacău
Rezumat: Pornind de la premisa că toți oamenii sunt dotați cu… CUM REDACTEZI RĂSPUNSURILE CERINŢELOR ÎNTR-O SITUAŢIE DE EXAMEN
Profir Ana-Maria
Profesor de Limba şi Literatura română
Şcoala Gimnazială Jitia, Com. Jitia. Jud. Vrancea
În condiţiile Evaluării Naţionale, obţinerea performanţei şcolare depinde, în mare… FAMILIA-SURSĂ DE TENSIUNI ŞI NELINIŞTI PENTRU COPII?
Prof. Terchilă Elena
Liceul Teologic Tg-Jiu
Familia reprezintă un partener important în educaţia copilului. Educaţia este o obligaţie a familiei, a statului, a…
Planificare model pentru educatie plastica invatamant primar
Incepand cu anul scolar 2011-2012, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului a oferit pentru prima data tuturor cadrelor didactice modele de planificari calendaristice. Iata… IDEEA DE CRITICĂ LITERARĂ ÎN VIZIUNEA
LUI JEAN STAROBINSKI
Prof. Apostol Iuliana – Andreea
Şcoala cu clasele I-VIII „Dimitrie Pompeiu”, Broscăuţi
În acest articol voi prezenta concepţia unuia dintre membrii Şcolii de la…
|
|