|
|
Marţi, 08 Noiembrie 2011 00:00 |
TIPURI DE INTELIGENŢE
Prof. Popp Loredana
Colegiul Tehnic “AZUR” Timişoara
Individul “vinovat” pentru identificarea tipurilor de inteligenţe este Howard Gardner, în cartea "Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences". (“Cadrele Mentale: Teoria Inteligentelor Multiple”).
Cele 7 tipuri de inteligenţă, aşa cum le-a identificat el, sunt: 1. INTELIGENŢA MATEMATICĂ ŞI RAŢIONALĂ Aceasta este inteligenţa cifrelor, este gândirea logică, ordonată a fizicienilor şi matematicienilor. Cel care are o astfel de inteligenţă învaţă cel mai uşor atunci când i se prezintă cifre, când lucrurile au logică; se descurcă foarte bine cu simboluri şi reprezentări grafice. 2. INTELIGENŢA VIZUALĂ ŞI SPAŢIALĂ Este vorba aici despre capacitatea de a reprezenta mental experienţele şi lumea exterioară. Este, spre exemplu, inteligenţa pictorilor, a arhitecţilor, designerilor, navigatorilor pe oceane (deşi acum nu prea mai este cazul), sculptorilor şi aşa mai departe. Cei care folosesc această inteligenţă vizualizează foarte mult şi au nevoie să-şi reprezinte mental realitatea. Această inteligentă este des folosita şi în exerciţiile de control a stărilor şi de antrenament mental pentru succes (la sportivi mai ales). 3. INTELIGENŢA VERBALĂ ŞI AUDITIVĂ Sintaxa, semantica. Vorbim despre inteligenţa marilor oratori, traineri, poeţi, scriitori, umorişti. Cei cu inteligenţă auditivă vor avea nevoie să audă în cap lumea din exteriorul lor. Este tipul de inteligenţă cel mai folosit de către învăţământul actual - informaţiile trebuie auzite pentru a fi asimilate. 4. INTELIGENŢA MUZICALĂ ŞI RITMICĂ Mozart vă spune ceva? Vorbim despre inteligenţa muzicienilor de toate tipurile. Oamenii înzestraţi cu acest tip de inteligenţă au o perceptie fină a ritmului în toate evenimentele, în viaţă. Ei au nevoie să găsească ritm în orice şi să înteleagă "muzica" din evenimentele vieţii. Apoi învaţă la examen în ritm de Mozart... sau…. După preferinţe.
5. INTELIGENŢA KINESTEZICĂ Vorbim despre inteligenta mişcării, a coordonării, vorbim despre gimnaşti, acrobaţi, jucători de tenis şi sportive, în general, cei care lucrează direct cu lemnul şi alte materiale (dulgheri, mecanici etc). Cei care învaţă utilizând acest tip de inteligenţă au nevoie sa fie implicaţi şi pot atinge şi manipula diverse obiecte. Ei învaţa bine prin jocuri. Au nevoie şi de mişcare la nivel intern (adică mental). 6. INTELIGENŢA INTRAPERSONALĂ Este inteligenţa singuraticilor, a poeţilor solitari precum Rimbaud sau a preoţilor care zilnic sunt în meditaţie. Este inteligenţa celor care aleg să gândească complet diferit şi să iasă la modul "brutal" din tiparele societăţii pentru a reflecta singuri, ei cu sine. Aceste persoane au nevoie să stea singure şi să gândeasca pentru a înţelege. Să fie linişte şi să nu fie deranjaţi. 7. INTELIGENŢA INTERPERSONALĂ Este inteligenţa marilor lideri, a celor care au influenţat capacitatea lor de a dezvolta relaţii interumane. Churchill, Ghandi, Napoleon sunt câteva nume mai recente. Primul nume mare din acest domeniu este Iisus. Cei cu inteligenţa interpersonală reuşesc să unească şi să conducă oamenii cu o uşurinţă incredibilă. Ei învata foarte bine în echipe, se implică în proiecte de grup şi au nevoie mereu să ţina contactul cu oamenii. Bineinteles, toţi avem cate puţin din fiecare şi ne bazăm pe 1-2 tipuri de inteligenţă. Nu e neaparat mai bine să ai ca preferinţă unul sau altul dintre tipurile de inteligenţă. Pur si simplu este util să ştii cărui tip aparţii şi să înveţi bazându-te pe acel tip. Şi mai ales să fructifici avantajele pe care ţi le oferă.
Articole asemanatoare relatate:
|
Ultima actualizare în Miercuri, 09 Noiembrie 2011 19:03 |
|
A STUDY ABOUT WUTHERING HEIGHTS
Prof. Adriana- Maria Ştefănescu
Liceul Tehnologic Energetic „Regele Ferdinand I”, Timişoara
Emily Jane Brontë (1818 –1848) was a British novelist and poet, now best remembered... Read more
SFINȚII ÎN ZEGHE LA ÎNVIEREA DOMNULUI ȘI
MÂNTUITORULUI NOSTRU IISUS HRISTOS
Profesor educator Mureșan- Chira Gabriel
Școala Gimnazială Specială Centrul de Resurse și Documentare... Read more
TRAVIATA – APOGEU AL TRILOGIEI
POPULARE VERDIENE
Prof. Gloria Ghidiceanu
Liceul Teoretic “Henri Coandã” – Craiova
Giuseppe Verdi este tipul de compozitor romantic specializat într-un anumit gen muzical – ca si Wagner –... Read more
PRĂPASTIA DIGITALĂ DINTRE GENERAŢII
Kovács Stefania
Prof. fizică, Şcoala cu clasele I-VIII nr. 3, Carei
Rezumat: Expresiile ”digital natives” și ”digital immigrants” apar din ce în ce mai des în studiile și... Read more
Oferta scolara pentru elevii din clasele primare
Incepand cu anul scolar 2013-2014 in oferta scolara a elevilor din clasele primare au aparut disciplinele optionale „Filosofia pentru copii”, „Educatia pentru societate” si... Read more
Trupa de teatru ca metodă de întărire a relaţiei profesor-elev
Profesor Sultan Cristina
Colegiul „Anghel Saligny” Tulcea
Rezumat: Articolul propune o modalitate sporire a încrederii elevilor şi a părinţilor în profesori... Read more
Metodologie gradaţie de merit 2013 modificări
Vezi Ordin 3.155 din 02.06.2013 pentru modificarea și completarea Metodologiei și a criteriilor privind acordarea gradației de merit în învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului... Read more
Pregatire si selectionare pentru olimpiadele internationale 2015
Vezi Calendarul activitatilor de pregatire si selectionare a loturilor participante la olimpiadele internationale 2015.
Read more
TITU MAIORESCU ŞI I. L. CARAGIALE
CONSONANŢE SPIRITUALE
Prof.drd.GABRIELA IONESCU
Colegiul Tehnic Nr.2, Târgu-Jiu, Gorj
Rezumat: Dintre iluştrii contemporani ai lui T. Maiorescu, acela care a rezonat cel mai profund cu teoriile şi…
ANEXA Nr. 6
la regulament
INSPECTORATUL SCOLAR AL JUDETULUI ................./INSPECTORATUL SCOLAR AL MUNICIPIULUI BUCURESTI
Nr. de inregistrare: ............................................
RAPORT INCHEIAT IN URMA INSPECTIEI TEMATICE
- model -
Unitatea de invatamant/institutia…
INCLUZIUNEA - O REALITATE?
ELEVII CU CES ŞI LECTURA
Prof. Cristina Hanţ,
Liceul Teoretic „Adam Muller Guttenbrunn”, Arad
Rezumat:
Lucrarea are… CONTURI CONSOLIDATE
Prof. Cîrcotă Roxana
Grup Şcolar Industrial de Marină Galaţi
Rezumat
Conturile consolidate reprezintă documentele ce vizează situaţia şi rezultatele unei societăţi mamă, ţinând cont de legăturile cu celelalte societăţi ale unui ansamblu…
PREMISA ÎNVĂŢĂRII EXPERIENŢIALE ÎN FIZICĂ
prof. Mihaela Butoi
Colegiul Tehnic “Petru Poni” Onești
Este o mare provocare a învăţământului, a educaţiei găsirea unui ”limbaj comun”, a…
FORMAREA UNOR VALORI CREŞTINE PREŞCOLARILOR
Portik Laura - educatoare
Grăd. P. P. Nr.1, Reghin
Preşcolarul este o personalitate în formare, „copilul de astăzi, este adultul de… MANAGEMENTUL SCHIMBĂRII ÎN ORGANIZAŢIE
prof. Ciucă Cristina,
Şcoala cu clasele I – VIII Bâsca – Chiojdului, Com. Chiojdu, Jud. Buzău
Schimbarea la nivel organizaţional presupune realizarea unor modificări profunde esenţiale ale organizaţiei.
Exemplu:… “FRUMUSEŢILE” SATULUI BORZA
Profesor Camelia Veronica Cosma
Liceul de Artă “Ioan Sima”, Zalău
Satul Borza face parte din comuna Creaca, judeţul Sălaj. Această comună este aşezată în partea centrală a judeţului, ocupă partea… E UN POD PE DRINA… - IVO ANDRIC
Prundeanu Ciprian, Profesor Limba Engleză
Liceul Teoretic „Grigore Moisil” Timişoara
Rezumat: Studiul „E un pod pe Drina…- Ivo Andric” se doreşte în primul…
|
|