Choose your screen resolution: Auto adjust 800x600 1024x768


Utilizarea instrumentului testmoz in evaluarea didactica
Scris de mihaiela lazar   
Luni, 08 Mai 2017 21:53

UTILIZAREA INSTRUMENTULUI TESTMOZ ÎN EVALUAREA DIDACTICĂ

Profesor Buşcă Alexandru

Liceul Tehnologic “Lazăr Edeleanu”, Năvodari

Rezumat: Testmoz permite profesorilor să realizeze teste online. În acest articol este prezentat modul de realizare a testelor cu ajutorul acestui instrument.

Cuvinte cheie: evaluare, teste, itemi

Testmoz este un generator de teste, ușor de utilizat. Acest instrument poate fi folosit în mod gratuit, dar pentru a accesa unele facilități utilizatorul trebuie să plătească 20$ pe an.

Pentru ceea ce dorește un profesor să realizeze, varianta gratuită a lui Testmoz este suficientă. Nu necesită crearea unui cont, nici de către profesor, nici de către elev.

Există patru tipuri de întrebări care pot fi folosite în cadrul testelor. Cu ajutorul lui Testmoz se generează rapoarte asupra rezultatelor obținute la test.

Pentru realizarea de teste online cu ajutorul acestui instrument accesăm adresa de Internet https://testmoz.com/.

În momentul în care accesează această pagină, utilizatorul are la dispoziție două butoane: butonul Make a test și butonul View a demo. Primul buton permite realizarea unui test, iar al doilea buton permite rezolvarea unui test deja realizat cu Testmoz, test aflat la adresa https://testmozusercontent.com/1/student.

Apăsând butonul Make a test putem începe să realizăm propriul test.

v În câmpul Test name introducem numele testului.

v În câmpul Choose a password introducem o parolă pentru testul respectiv. Parola face ca accesul la editarea testului să fie blocată pentru persoanele neautorizate.

v În câmpul Retype your password introducem din nou parola introdusă anterior.

Suntem avertizați că uitând parola testului nu avem posibilitatea să o recuperăm. De asemenea ni se spune să ținem minte URL-ul testului respectiv. Putem salva într-un fișier parola și link-ul testului.

Apăsând butonul Continue putem să construim testul. În fereastra care apare avem următoarele butoane: Home, Settings, Questions, Publish, Reports și Logout.

Butonul Home ne trimite către Test Control Panel, panoul de control al testului respectiv. Aici este afișat link-ul către testul realizat cu Testmoz.

Butonul Settings ne permite să realizăm setările pentru testul curent.

v În câmpul Quiz name putem modifica titlul testului.

v În câmpul Introduction putem insera o introducere care va fi afișată la începutul testului.

v În câmpul Conclusion putem insera o concluzie care va fi afișată după trimiterea testului.

v În câmpul Passcode introducem parola de acces pentru elevi la testul respectiv.

v Dacă bifăm opțiunea Randomize the question order întrebările testului vor fi afișate în ordine aleatoare.

v Dacă bifăm opțiunea Score la sfârșitul testului va fi afișat scorul.

v Dacă bifăm opțiunea Quize outline (schița testului) putem apoi bifa alte două opțiuni: Indicate if the response was correct or incorrect și Display the correct answer.

v Dacă bifăm opțiunea Indicate if the response was correct or incorrect putem indica la sfârșitul testului dacă răspunsul a fost corect sau incorect.

v Dacă bifăm opțiunea Display the correct answer putem afișa la sfârșitul testului răspunsul corect.

v Butonul Save permite salvarea setărilor efectuate.

Butonul Questions permite introducerea întrebărilor care vor alcătui testul respectiv. Butonul Add New Question introduce o întrebare.

v În câmpul Question x of y introducem întrebarea x din y.

v Din lista ascunsă Type alegem tipul întrebării. Există următoarele tipuri:

Ø True/False – Adevărat /Fals,

Ø Multiple choice – Cu alegere multiplă,

Ø Multiple response – Cu răspuns multiplu,

Ø Fill in the blank – Cu completarea spațiului liber.

v La Points stabilim numărul de puncte pentru întrebarea respectivă.

v În câmpurile care apar sub textul Enter the answer choices, and mark which answer is correct introducem răspunsurile și marcăm răspunsul corect.

v Opțiunile Add / Remove answer choice permit adăugarea / ștergerea unui răspuns.

v Dacă bifăm opțiunea Shuffle answers răspunsurile vor fi afișate aleatoriu / amestecate.

v Butonul Save permite salvarea întrebării.

v Butonul Save and Add New Question permite salvarea întrebării și adăugarea unei noi întrebări.

v Butonul Cancel ne permite să renunțăm la întrebarea respectivă.

Butonul Publish permite publicarea testului. Ni se oferă sfatul ca după ce am realizat publicarea testului, acesta să nu mai fie modificat. Finalizăm operația de publicare a testului prin apăsarea butonului roșu Publish. Este afișat link-ul către testul respectiv și parola elevilor pentru test.

Butonul Reports afișează statistica răspunsurilor. Pentru fiecare elev care a rezolvat testul este afișat scorul, ora la care a început rezolvarea testului, precum și numărul de minute necesare pentru parcurgerea acestuia. Pentru a vedea cum a răspuns la întrebările testului un elev, apăsăm pe numele acestuia. Se calculează o medie a scorului pentru elevii care au participat la test și o medie a timpului de rezolvare. Profesorul poate exporta scorurile elevilor într-un fișier csv, fișier care conține următoarele informații: Name (numele), Start Datetime (început dată și oră), Time (timp), Percent (procent), Points Earned (puncte câștigate), Points Possible (puncte posibile). De asemenea pentru fiecare elev este afișat cum a răspuns la fiecare întrebare în parte (corect / greșit). În format csv sunt salvate pentru fiecare elev răspunsurile pe care le-a dat. Link-ul answer key furnizează răspunsurile corecte pentru testul respectiv.

Butonul Logout permite utilizatorului să părăsească testul respectiv.

La următoarea adresă de Internet https://testmoz.com/1130975/ se găsește un test realizat pentru elevii claselor a IX-a. Testul se numește Test1. Pentru rezolvarea sa elevul trebuie să tasteze numele său, precum și parola de acces la test (în acest caz este aaa1). Testul conține cinci itemi, fiecare item fiind cotat cu câte un punct. Apăsând pe butonul Submit elevul vede rezultatul testului, vede care au fost răspunsurile corecte. În cazul răspunsurilor greșite vede care era varianta corectă. După finalizarea testului elevul apasă butonul Logout.

Utilizarea testelor online realizate cu Testmoz, presupune renunțarea la tipărirea clasică a testelor și implică utilizarea unui laborator de informatică conectat la Internet.

Cu Testmoz testarea devine facilă pentru profesor și atrăgătoare pentru elevi.

Bibliografie

1. http://techtoolsforassessment.pbworks.com/w/page/93436025/Testmoz Accesat 9 aprilie, 2017

2. http://www.freetech4teachers.com/2010/10/testmoz-simple-tool-for-giving-tests.html#.WMLRnPIuNFo Accesat 5 aprilie, 2017

3. http://www.pearltrees.com/u/43255555-testmoz-the-test-generator Accesat 5 aprilie, 2017

4. https://testmoz.com/ Accesat 5 aprilie, 2017

5. https://www.edidaktik.dk/en/testmoz-i-undervisningen.html Accesat 7 aprilie, 2017

6. https://www.youtube.com/watch?v=cj9mqegCtws Accesat 9 aprilie, 2017

7. https://www.youtube.com/watch?v=NCSA23ulNe0 Accesat 7 aprilie, 2017


Articole asemanatoare relatate:
Articole asemanatoare mai vechi:

 

Revista cu ISSN

Programa bacalaureat 2011

Programa bacalaureat 2011   Programa bacalaureat 2011 Programele pentru disciplinele examenului de bacalaureat 2011 (anexa 2 la Ordinul 4800/2010): romana, matematica, biologie, chimie, fizica, geografie, economie, filozofie, informatica, psihologie, logica si sociologie.   - Programa...

Read more

Spiritul continua existenta nefiinda a u…

SPIRITUL CONTINUĂ EXISTENŢA NEFIINDĂ A UMBREI OMULUI VIU                                                      Ştefan Lucian MUREŞANU   Motto: Cu cât oamenii îmbătrânesc cu atât spiritual lor devine mai suplu, mai cald, dobândind o înfăţişare mai organic. S-ar...

Read more

Metodologia de organizare si functionare…

Ordin privind aprobarea Metodologiei de organizare si functionare a claselor cu frecventa redusa in invatamantul preuniversitar obligatoriu

Read more

Particularitati ale persoanelor varstnic…

PARTICULARITĂȚI ALE PERSOANELOR VÂRSTNICE   Andone Crenguța - profesor Colegiul Tehnic de Transporturi Brașov   Consider că articolul Particularități ale persoanelor vârstnice este una de actualitate deoarece fiecare dintre noi are un părinte sau...

Read more

La modalisation quelques typologies

LA MODALISATION-QUELQUES TYPOLOGIES   Ilie MINESCU Universitatea de Vest din Timişoara   La modalisation est une notion conflictuelle de la linguistique contemporaine. Cela résulte de sa polymorphie et de son caractère vaste et mouvant. De...

Read more

Evaluarea formala si evaluarea informala

EVALUAREA FORMALĂ ȘI EVALUAREA INFORMALĂ   Prof. Nuți Gălețeanu Școala Gimnazială specială pentru Deficienți de auz „Sfânta Maria”- București   Evaluarea școlară este un act de valorizare ce intervine în viața elevilor. Dar așa cum...

Read more

La traduction ecole de tolerance

LA TRADUCTION – ÉCOLE DE TOLÉRANCE                                                                                              Prof. Cipriana-Manuela NICHITA,                                                                                     Colegiul Economic "Ion Ghica" Brăila   "La traduction est, au mieux, un écho."George Borrow                                                               Avant-propos   Abstract La traduction ne peut pas se réduire au...

Read more

Alba Iulia capitala educatiei intercultu…

ALBA IULIA – CAPITALA EDUCAŢIEI INTERCULTURALE  Prof. Dan Stroe Între 13 şi 17 octombrie la Alba Iulia, județul Alba, sub egida Consiliului Europei, a Ministerului Educaţiei şi Cercetării din România, a Inspectoratului...

Read more